Egyéb

Verseny a dolgozókért: tűnjünk ki a tömegből!

Kis-, közepes, de akár mikrovállalkozásként is kitűnhet egy cég a munkáltatók közül. Tévedés azt hinni, hogy csak a multiknak lehetnek olyan módszereik és akkora költségvetésük, amellyel magukhoz csábíthatják a tehetséges munkavállalókat. Színes és széles az eszközrendszer, amellyel hosszú távon is motiválhatók a már meglévő és leendő kollégák – ehhez egy kis odafigyelésre és néhány jó ötletre van szükség. Adunk néhány tippet, hogyan érdemes kitűnni a tömegből!
 

Speciális, munkakörre szabott juttatások 

Ma már számos olyan béren kívüli juttatás lehet vonzó az alkalmazottak számára, amelynek bevezetése nem is kerül feltétlenül pénzbe. Ilyen például a teljes home office lehetőségének biztosítása, vagy korlátozottabb formájában, heti/havi fix számú munkanapra történő engedélyezése (hibrid modell). Ez a megoldás nyilván nem működhet minden munkakörnél – például a gyártásban, termelésben, fizikai jelenlétet igénylő szolgáltatások esetén –, de számos területen rendkívül motiváló lehet a potenciális új kollégák számára.

Tanulás és tudás a cél

Az ambiciózus, karrierjüket tudatosan tervező munkavállalók számára mindenképpen pozitívum, ha egy cég olyan képzési lehetőség(ek)et biztosít, amelyekkel valamilyen speciális tudásra, tapasztalatra tehetnek szert az érintettek. Ez az ajánlat szólhat valamilyen kiegészítő ismeret – például szakmai szoftver kezelésének – elsajátításáról, esetleg a különleges munkakör betöltéséhez szükséges jogosítványok megszerzéséről, de akár szakmai nyelvoktatásról is. Érdemes rendszeresen kikérni a kollégák véleményét arról, milyen, szakterületükhöz kapcsolódó kurzusokon vennének részt szívesen. 

Szakmai network és prezentációs technikák

Szintén vonzó munkáltatói imázst kölcsönöz, ha egy vállalkozás rendszeres szereplője az ágazati rendezvényeknek, konferenciáknak, pilot projekteknek – azaz élen jár a kollegiális hálózatépítés, az innovatív kezdeményezések felkarolása terén is. 
A feltörekvő generációk tagjai számára eleve érdemes lehetőséget adni arra, hogy időről időre megmutathassák tehetségüket, és hallathassák hangjukat például prezentációk, workshopok tartása vagy akár a vállalati közösségi médiaoldalakon történő kommunikáció során. 

Az élvezetes, magával ragadó előadásmód nem mindenkinek sajátja, de sok eleme tanulható, tanítható – biztosítsunk lehetőséget erre a fogékony kollégák számára! Szinte biztosra vehető, hogy ennek híre megy majd az utánpótlás-generáció tagjai között a cégen kívül is. Különösen igaz ez, ha a nemzetközi színtéren – konferenciákon, határon átnyúló projektekben – is jelen van a vállalkozás.

A feltöltődés támogatása is motivál

A munkavállalók rekreációs törekvéseinek támogatására is számos kreatív módszer áll rendelkezésre: nyújthat egy cég eszközöket, lehetőséget és időt is a kollégáknak arra, hogy valamelyik kedvelt hobbijuknak hódoljanak. 

Vannak, akik a munkaidő terhére engedik például bizonyos edzésformák követését, mások céges sportklubot működtetnek, és ennek keretében vásárolnak gépeket, eszközöket a mozogni vágyó alkalmazottaknak. Megint mások színházakkal, mozikkal vagy éppen könyvesboltokkal kötnek különböző, kedvezményes látogatást biztosító szerződéseket. Szinte végtelen az ilyen jellegű, béren kívüli juttatások tárháza: a jó választáshoz érdemes előbb felmérni, milyen jellegű szabadidős tevékenységeket űznek szívesen a kollégák, illetve mi az, amit a jövőben szeretnének kipróbálni.