Egyéb

Szilveszterkor is maradjon elegáns a cégünk üzenete!

Manapság elengedhetetlen a közösségi médiában való aktív jelenlét a kkv-k számára is, ahol a marketing eszközeinek olcsó, látványos megoldásaival élhetnek a kreatív cégvezetők. Tevékenységtől függetlenül felpörögnek a piaci szereplők az ünnepi időszakban, ahol az eladást, szolgáltatást ösztönző kampányok után adja magát az is, hogy a követőknek szánt jókívánságokkal búcsúztassák az óévet. Hogyan lehet egyedi egy kisebb cég nyilvános üdvözlete, amivel kitűnhet a sablonos szilveszteri posztok közül?

Elsőre megmosolyogtató lehet, ám a marketingszakértők szerint alapvető szempont, – amit az egész éves hajtás, illetve a decemberi kampányok után szem előtt kell tartania a fellélegzett cégvezetőknek, – hogy a szilveszteri, vidám hangulatban is tartsák magukat az üzleti kommunikáció etikai szabályaihoz. Nem lenne ugyanis felhőtlen a kijózanodott évkezdet, ha a szilveszteri mámorban elrugaszkodna a követők felé címzett üzenet a vállalkozásra egyébként jellemző stílustól, megbízhatóságot sugalló attitűdöktől. 

Üzenetek józan megfontolásból
Így például, amikor az év végén elbúcsúztatják az eredményekkel, kihívásokkal telt évet vagy köszönetüket fejezik ki az ügyfeleknek, vásárlóknak, a cég illetékesei részéről fontos ugyan a közvetlen, optimista hangnem, ám érdemes ügyelni arra, hogy az üzenet ne lendüljön át túlságosan a privát hangvételű, netán obszcén, politizáló, vallási jellegű vagy bárki számára sértő megfogalmazás felé. Ehhez különösen bagatellnek tűnő, de hasznos tanács az, hogy a cégvezetők, marketingfelelősök még az első, szilveszteri italbontás előtt helyezzék el a vállalkozás által megfogalmazott újévi jókívánságokat a közösségi oldalakon, hogy az év utolsó feladatának teljesítése után már felszabadultan, biztonsággal átadhassák magukat a jól megérdemelt, kötetlen ünneplésnek.

Vonzóbb a „saját sztori”
Nem túl kreatív, bár kényelmes és aktuális megoldás lehet az adott esztendő valamely jellegzetességére utaló, készen elérhető, átmásolható, sablonos posztok, képek, kész grafikák átvétele másoktól. Bár ezzel a gyors, könnyű megoldással is eléri a célját a vállalkozás, hiszen nem marad el a „kötelező” újévi köszöntés a követők felé, ám kevés eséllyel számíthat rá, hogy a feladat teljesítésén túl a másolás különösebben megtámogatja a jövő évi üzletmenetet.

A közösségi média lényege éppen abban rejlik, hogy általa közvetlenül kommunikálhatunk az ügyfelekkel, vevőkkel és viszonylag kis költségen lehet személyre szabott, vonzó üzeneteket fogalmazni a potenciális üzleti partnerek felé. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a marketingért felelős kolléga vagy maga az ügyvezető időt szánjon az ünnepi poszt körültekintő megfogalmazására, illetve arra is, hogy a bejegyzés a cégre jellemző fotókkal, rövid videóval, montázzsal, zenével és főleg szöveggel készüljön el. 
A képi megjelenítés egyébként is alapvető szükséglet a hírfolyamok pörgő világában, amely nélkül könnyebben elveszhet a cég megjelenése a jókívánságok tengerében. Akár az év végi céges rendezvényen elkészült fotók közül is választhatunk olyan illusztrációt, amelyet korábban még nem használtunk fel, de kellőképpen megjelenítik a csapat elhivatottságát, illetve a vállalkozásra jellemző üzleti szemléletet. 

A posztot feldobhatják a saját, év végi időszakhoz kapcsolódó, rövid, céges sztorik, továbbá olyan alkalmi szavazások vagy aktivitásra ösztönző, szilveszteri nyereményjátékok is, amelyek várhatóan az új év első napjaiban már az oldalunkra csalogatják a közönséget. Ezzel előnyre tehet szert a kreatív vállalkozás a versenytársakkal szemben úgy, hogy nem hagyja elülni a cég iránti érdeklődést az ünnepi pörgés után sem, hanem már január első napjaiban felrázza a közönséget. 

Szavak szintjén növekedni
A legfontosabb azonban ez esetben is a szöveg milyensége. A hírfolyamokat december utolsó napjaiban, illetve január legelején eleve elárasztják az új évre vonatkozó pozitív várakozások, a „boldog új évet”-jellegű sablonüzenetek, így önmagában ennek saját megfogalmazása sem hoz majd átütő eredményeket akkor, ha a közösségi felületet mindenkor a vállalkozás hasznára kívánjuk fordítani. 

Érdemes és a követők számára is szimpatikus lehet, ha a cég vezetőjének vagy a csapat tagjainak személyesebb gondolatai kísérik az ünnepi posztokat, amelyben lehet emelkedett, vidám, de akár összegzően bölcs is az üzenet. A lényeg, hogy a követők megszólítva érezzék magukat, illetve, hogy mindenkor emlékezzenek a vállalkozás által képviselt értékekre, a korábbi kedvező tapasztalatokra a termékünk vagy szolgáltatásunk kapcsán. 
Az is hasznos lehet, ha az újévi posztban lehetőség van olyan kedvező, új megoldásokat sejtetni a 2023-as évre, amelyek fokozzák a vállalkozás reputációját a szűkebb-tágabb környezetben. Például utalni lehet a várható innovációkra, fejlesztésekre, a színvonal további emelkedésére az elkövetkező célkitűzések megemlítésével vagy a termékek, szolgáltatások tervezett bevezetésével, az ünnepek utáni akciók felvezetésével. 

Elébe menve a felelősségnek
Utóbbi a gyakoribb, ezért arról se feledkezzen meg az igényes cégvezető, hogy amennyiben aktuális a tevékenysége szempontjából, hangsúlyozza ki a követői felé, hogy az előző évben megszerzett termékeket miként tudják problémamentesen kicseréltetni vagy az igénybe vett szolgáltatást szükség esetén megváltoztatni. Ez a fajta praktikus, felelős hozzáállás tovább növelheti a bizalmat a cég irányába, mivel jellemző, hogy az ünnepek utáni első hetekben jelentkezik a legtöbb igény az utólagos korrigálásra, a fogyasztók eljárásaira.
Ha a cégvezető ennek elébe megy és nem várja meg, hogy ideges keresgélés után kerüljenek elő az esetlegesen csalódott vevői vagy azok, akik az igényelt szolgáltatások kapcsán valami miatt meggondolták magukat, nagyobb az esély arra, hogy máskor is visszatérjenek az ügyfelei, illetve a csípős bejegyzések „szájhagyománya” útján ne terjedjen el a kkv-ról a hanyag szemlélet híre.