Spóroljon a toborzáson!
Az ideális, új munkavállalók felkutatása sok időbe, pénzbe, energiába kerülhet, ám aki jó csapatot és kellően képzett szakembereket szeretne találni, ezt a folyamatot nemigen úszhatja meg. Azonban a megfelelő, új munkaerő kiválasztásának is vannak olyan szempontjai, amelyeket hatékonyan kezelve sokat spórolhat a cég. Összegyűjtöttük, melyek egy igazán jó álláshirdetés ismérvei!
A vállalati toborzás a potenciális munkavállalók felkutatását és megnyerését jelenti a megüresedő, üres vagy a jövőben létesítendő új pozíciókra. Mindazon tevékenységek tartoznak ide, amelyek a megfelelő számú jelentkező meggyőzésére irányulnak.
A toborzási tevékenység egyik kulcsmomentuma az álláshirdetés megjelentetése. Mivel az elmúlt években a magyar gazdaság szereplői több területen egyre súlyosabb munkaerőhiánnyal szembesültek, – ami várhatóan így marad, – érdemes odafigyelni, milyen tartalmú és megjelenésű álláshirdetésekkel szállunk be a versenybe – olykor ugyanis ezen áll vagy bukik a toborzás sikere.
Egy jó álláshirdetés tartalmazza az alábbiakat:
- A cég neve, logója
- A cég tevékenységének, méretének és a munkavégzés helyének bemutatása
- A munkakör megnevezése
- A munkakör leírása a főbb feladatok összefoglalásával
- A jelentkezőtől elvárt követelmények: iskolai végzettség, szakképzettség, szakmai gyakorlat, tapasztalat, egyéb, esetleg szükséges, speciális ismeretek (nyelvismeret, digitális skill-ek, szakmaspecifikus programok, stb.)
- Karrier a cégnél: előrelépési, képzési, nemzetközi lehetőségek bemutatása
- Javadalmazás: bér, béren kívüli juttatások, a munkahely által biztosított egyéb kedvezmények
- További információk kérésének módja, helye és ideje, azaz az információt nyújtó személy neve, címe, telefonszáma, e-mail címe a toborzó cégnél
- Az álláspályázat benyújtásának módja, helye és határideje (személyesen, postán, jeligével, online formában, illetve információ arról, hogy hová és milyen határidővel kell eljuttatni az önéletrajzot, a motivációs levelet, formai követelmények)
- A pályázathoz csatolandó mellékletek felsorolása (iskolai bizonyítványok, erkölcsi bizonyítvány, igazolványkép, stb.)
Vonzó, könnyen fogyasztható hirdetés
A vonzó álláshirdetés vizuálisan blokkokra osztott, könnyen, gyorsan áttekinthető, célja pedig a tájékoztatás mellett a meggyőzés. Az eredményes hirdetés nem csak a szövege, hanem a képi világa és az összhatás miatt is vonzó – akár tableten, akár okostelefonon, akár monitoron olvassa az álláskereső. Egy jó álláshirdetésben a lényeges információk színben, méretben, elhelyezésben is elkülönülnek a környezettől, ezért könnyű és élvezetes fogyasztani.
Az AdCast amerikai toborzó cég adatai szerint a legfeljebb 1000 karakteres hirdetések generálják a legtöbb jelentkezést, 3000 karakter felett pedig jelentősen visszaesik a pályázók száma, mert a legtöbben már mobilról olvassák az álláshirdetéseket és bizonyos terjedelem után egyszerűen abbahagyják az olvasást.
Pontos válaszok, nagyobb esélyek
A jelöltek automatikusan előnyben részesítik azokat a hirdetéseket, amelyekben a legtöbb kérdésükre megtalálják a pontos választ. Szinte minden álláskereső tudni szeretné például, mielőtt benyújtja a pályázatát, hogy hány évnyi, illetve milyen típusú munkatapasztalatot vár el a hirdető cég, illetve pontosan milyen feladatok várnak majd az új munkaerőre.
Sokaknak nem elég a város és a kerület megjelölése, ha a munkavégzés helyszínéről van szó, ezért mindig érdemes pontos címet megadni.
Kiemelten fontos a munkabér kérdése is. Magyarországon még mindig nem megszokott, hogy a cégek nyíltan kommunikáljanak a kínált fizetés összegéről, pedig a jelöltek előnyben részesítik azokat a hirdetéseket, amelyekben egyértelműen szerepelnek az erre vonatkozó információk.
Bizalmat keltő az is, ha a munkáltató röviden bemutatja a jelentkezés és a kiválasztás várható folyamatát is, például leszögezi, hogy mindenkit értesít az állásinterjú eredményéről és megadja ezen tájékoztatás határidejét is.