Egyéb

Spóroljon a toborzáson!

Az ideális, új munkavállalók felkutatása sok időbe, pénzbe, energiába kerülhet, ám aki jó csapatot és kellően képzett szakembereket szeretne találni, ezt a folyamatot nemigen úszhatja meg. Azonban a megfelelő, új munkaerő kiválasztásának is vannak olyan szempontjai, amelyeket hatékonyan kezelve sokat spórolhat a cég. Összegyűjtöttük, melyek egy igazán jó álláshirdetés ismérvei! 

A vállalati toborzás a potenciális munkavállalók felkutatását és megnyerését jelenti a megüresedő, üres vagy a jövőben létesítendő új pozíciókra. Mindazon tevékenységek tartoznak ide, amelyek a megfelelő számú jelentkező meggyőzésére irányulnak. 

A toborzási tevékenység egyik kulcsmomentuma az álláshirdetés megjelentetése. Mivel az elmúlt években a magyar gazdaság szereplői több területen egyre súlyosabb munkaerőhiánnyal szembesültek, – ami várhatóan így marad, – érdemes odafigyelni, milyen tartalmú és megjelenésű álláshirdetésekkel szállunk be a versenybe – olykor ugyanis ezen áll vagy bukik a toborzás sikere. 

Egy jó álláshirdetés tartalmazza az alábbiakat:

Vonzó, könnyen fogyasztható hirdetés

A vonzó álláshirdetés vizuálisan blokkokra osztott, könnyen, gyorsan áttekinthető, célja pedig a tájékoztatás mellett a meggyőzés. Az eredményes hirdetés nem csak a szövege, hanem a képi világa és az összhatás miatt is vonzó – akár tableten, akár okostelefonon, akár monitoron olvassa az álláskereső. Egy jó álláshirdetésben a lényeges információk színben, méretben, elhelyezésben is elkülönülnek a környezettől, ezért könnyű és élvezetes fogyasztani.
Az AdCast amerikai toborzó cég adatai szerint a legfeljebb 1000 karakteres hirdetések generálják a legtöbb jelentkezést, 3000 karakter felett pedig jelentősen visszaesik a pályázók száma, mert a legtöbben már mobilról olvassák az álláshirdetéseket és bizonyos terjedelem után egyszerűen abbahagyják az olvasást. 

Pontos válaszok, nagyobb esélyek
A jelöltek automatikusan előnyben részesítik azokat a hirdetéseket, amelyekben a legtöbb kérdésükre megtalálják a pontos választ. Szinte minden álláskereső tudni szeretné például, mielőtt benyújtja a pályázatát, hogy hány évnyi, illetve milyen típusú munkatapasztalatot vár el a hirdető cég, illetve pontosan milyen feladatok várnak majd az új munkaerőre.
Sokaknak nem elég a város és a kerület megjelölése, ha a munkavégzés helyszínéről van szó, ezért mindig érdemes pontos címet megadni.
Kiemelten fontos a munkabér kérdése is. Magyarországon még mindig nem megszokott, hogy a cégek nyíltan kommunikáljanak a kínált fizetés összegéről, pedig a jelöltek előnyben részesítik azokat a hirdetéseket, amelyekben egyértelműen szerepelnek az erre vonatkozó információk.
Bizalmat keltő az is, ha a munkáltató röviden bemutatja a jelentkezés és a kiválasztás várható folyamatát is, például leszögezi, hogy mindenkit értesít az állásinterjú eredményéről és megadja ezen tájékoztatás határidejét is.