Egyéb

Meghódítja az AI a hirdetések világát

A kis cégeknél is elengedhetetlen a közösségi marketing, de vajon melyik digitális platform lesz a meghatározó 2024-ben? Mit kínál az Instagram, a WhatsApp és hogyan érdemes elérni a Tiktok felhasználóit? A mesterséges intelligencia utat tört, érdemes vele lépést tartani, egyre több, vállalatok számára is hasznosítható funkcióval bír ugyanis. 

Mivel világszerte egyre többen és egyre több időt töltenek a közösségi média platformokon, érdemes kihasználni ezek vásárlásösztönző erejét. A social media ráadásul gyorsabban fejlődik, mint valaha: az idei évet már jelentős mértékben határozta meg a generatív mesterséges intelligencia, amelynek ereje különösen a marketingben, és a közösségi médiában volt érezhető. 

Az influencer marketing továbbra is számos cég stratégiájának központi eleme, ám a tartalomkészítés termelékenységének jelentős növekedése immár nagy nyomást helyez a véleményvezérekre és a márkákra. 

Egy olyan korszakban, amelyben a tartalom egyre inkább tömegcikké válik, a minőségi kommunikáció, és a közösségek megítélése egy termékről vagy szolgáltatásról, egyre fontosabb reklámtényező lehet. A márkákat népszerűsítő véleményvezéreken múlik, hogy kitűnnek-e, és képesek-e kreatívan exkluzivitás élményével megszólítani a közönséget. Tegyük hozzá, az influencer szerepe nem feltétlenül ördögtől való: kompetens befolyásolással kulcsszereplővé válhat és támogathatja a hiteles párbeszédet a vállalkozás és célcsoportja között.

Magad uram, ha szolgád nincsen
Egy vállalkozás dönthet úgy, hogy külsős céget bíz meg a profi közösségi marketinggel, vagy rászánhatja magát, hogy kicsit belemélyed az influencerek körében sikeres gyakorlatokba, és akkor gondoskodhat arról, hogy részt vesz a digitális marketing aktuális vérkeringésében – költségkímélően. A digitális jelenlét és relevancia, valamint az innovációs készség ugyanis jövőre is kulcsfontosságú lesz a vállalkozások sikeréhez. 

Új rések: Whatsapp és Instagram adás
Minden mozgalmat ellenmozgalom követ, ez vonatkozik az internetre is. Miközben az Instagram-hírcsatornák és az e-mail postafiókok szétrobbannak, az internet új rései megerősödnek, amelyek az induló vállalkozásoknak, fiatal márkáknak is közvetlen elérést kínálnak a célcsoportjukhoz. 

Jelenleg a két legfontosabb marketing felület a WhatsApp-csatornák és az Instagram adások jelentik, mivel ezeknek a platformoknak van a legtöbb felhasználója. Ez jövőre is így marad, mivel várható, hogy 2024 az exkluzivitás éve lesz a digitális marketingben, amikor a klasszikus e-mailes hírlevelek egyre nagyobb valószínűséggel kerülnek olvasatlanul a spam mappába. 

Ehelyett érdekesebb lehetőségeket kínál a Facebook tulajdonában lévő, ingyenesen letölthető üzenetküldő/chat program, a WhatsApp, amely jelenleg kétmilliárd felhasználót számlál. Az alkalmazás 90 százalékos megnyitási aránnyal vonzza a hirdetőket, ezért egyre inkább nélkülözhetetlen eszköz a marketingesek számára is.

Nemrég ráadásul új funkciókkal is bővült: a cégek, influencerek, a nem magánszemélyként regisztrált felhasználók üzeneteket küldhetnek előfizetőiknek saját WhatsApp csatornáikon és Instagram adásaikon keresztül. Ezekre csak emojikkal lehet reagálni, de nem lehet a bejegyzéshez megjegyzést fűzni, ami tisztán tartja a csatornát, és nem tereli el a felhasználók figyelmét – így a követők a cég üzenetére tudnak összpontosítani. A WhatsApp és az Instagram-csatornák exkluzivitása így előnyt jelenthet marketing szempontból.

WhatsApp Business 2024
A WhatsApp Business közelebb hozza egymáshoz az ügyfeleket és azokat a vállalkozásokat, amelyek nem rendelkeznek Facebook-fiókkal. A cégek már fiók nélkül is létrehozhatnak Facebook- és Instagram-oldalakat, amelyen a hirdetésre kattintva a felhasználókat közvetlenül átirányítják egy WhatsApp chatre, ahol a vevők kommunikálhatnak a vállalkozással, vagy termékeket vásárolhatnak. 

További innovatív funkciókat is terveznek: az új WhatsApp-csatornák például a hírlevelekhez hasonlóan lehetővé teszik majd a vállalatok számára, hogy olyan tartalmakat osszanak meg, amely az adatvédelmet fenntartja, mivel a felhasználók maguk dönthetnek a csatornán való részvételükről. 

AI vagy MI: forradalom a hirdetésekben
A mesterséges intelligencia (MI) integrációja a reklámiparban növeli a hatékonyságot és kreatív ötletek forrásaként is szolgál. Az Instagram felismerte, hogy a közvetlen üzenetek (DM-ek) és történetek felértékelődnek a jövőben, amit 2024-ben MI-alapú megoldással terveznek kiaknázni a felhasználói élmény javítása érdekében. 

A történetekhez a mesterséges intelligencia által támogatott képszerkesztő funkció áll majd rendelkezésre, ami lehetővé teszi például a nem kívánt tárgyak eltávolítását a fényképekről. E funkció használatával egyszerűsíthető a vizuális marketing, mert nem lesz szükség külön képszerkesztő alkalmazásokra. A történetekhez, fényképes, videós hirdetésekhez sablonokat is kínálnak majd, támogatva a közösségi interakciót és a hálózatépítést. 

TikTok: célzott promóciós videók
Érdemes azt is szem előtt tartani a marketingstratégia tervezésénél, hogy a felhasználók közel fele már a TikTokon vagy az Instagramon keres rá a szolgáltatásokra. A TikTok egy mesterséges intelligencia generátorral forradalmasítja a hirdetések világát úgy, hogy segít a cégeknek a célzott és vonzó promóciós videók létrehozásában. Emellett a platform egyre inkább az AI chatbotokra támaszkodik a keresési funkció optimalizálása érdekében, folyamatosan egyre népszerűbbé váló keresőmotorokat használ. Az AI chatbotokkal hatékonyabb keresési élményt kínálnak a felhasználóknak úgy, hogy a videókat az általuk feltett kérdésekre reagálva adja ki az alkalmazás. 

Mit hoz 2024?
2024 a gyors technológiai fejlődés éve lesz, olyan fő témákkal, mint a mesterséges intelligencia, a blokklánc és a virtuális valóság, amelyek hatásairól ellentmondásosak a vélemények. A közösségi marketingben továbbra is az autentikus történetmesélés és a párbeszédorientált kommunikáció a leghatásosabb – releváns üzenetek esetén. 

A kommunikáció szempontjából érdemes lehet figyelembe venni azt is, hogy a sokszínűség, a befogadás és a társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozása – mint például a márkaérték – előnyt jelent a közösségi médiában. A személyre szabott üzenetek – például az automatikus emlékeztetők és születésnapi kívánságok – pedig tradicionálisan erősítik az ügyfélkapcsolatokat. Ez jótékonyan hat a márkahűségre, a vállalkozás imázsára, és erősíti a kapcsolatot a potenciális vásárlókkal, akikkel továbbra is kiemelten fontos lesz az interaktivitás.