Ha nem is a túlélést biztosítja, de a kilábalást könnyíti meg a Pearl Marketing Management Kft. számára a Magyar Fejlesztési Bank Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsöne. A turisztikai tanácsadó cég egy éves volt, amikor beütött a válság, a következő egy évet pedig az építkezéssel töltötték, jelentősen visszafogott bevételek mellett is.

Hétfőn indult el a Magyar Fejlesztési Banknál a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön, mi pénteken kész voltunk a dokumentációval, a következő csütörtökön pedig már meg is kaptuk a pénzt. A Takarékbanknál mindenki profi és rugalmas volt, így levegőhöz jutott a cég, könnyebbé vált egy picit az életünk – meséli Kiss László, a Pearl Management Kft. ügyvezető-tulajdonosa. A vállalkozást 2019 márciusában indították el, miután Orosházán sikerrel zártak egy referenciaprojektet: négy év alatt a település turisztikai mutatóit megduplázták, az önkormányzat tulajdonában lévő turisztikai vállalkozások árbevételeit pedig közel 200 százalékkal emelték. A négy év alatt az ott dolgozó turisztikai és marketingszakemberekből álló csapat jól összeszokott, és úgy döntöttek: tudásukat és tapasztalatukat egy vállalkozásba csoportosítva kamatoztatják.
Négy fő területen dolgoznak: szállodamenedzsmenttel, település- és térségmenedzsmenttel, a települések projektjeihez kapcsolódó marketinggel, valamint online marketing ügynökségi tevékenységgel foglalkoznak. Igyekeznek partnereiket teljeskörűen kiszolgálni: egy csomagban kínálnak operatív vezetőt, értékesítési szakembert, a marketing folyamatok teljes kivitelezését, a grafikai munkától a weboldalkészítésig, de üzemeltetésben vagy éppen a szállodai és éttermi szoftverek területén ugyanúgy otthonosan mozognak. 
A cég az első évben jól indult: a korábbi referencia nyomán sikerült biztos partnereket találni, csakhogy a válság közbeszólt. A tavaly tavaszi zárásra, és a november 11-től május közepéig tartó féléves leállásra nem lehetett felkészülni. „A partnereink turisztikai cégek és már az első pillanatban világos volt a számunkra: a két szép szemünkért nem fognak számlát befogadni.” – mondja Kiss László, aki szerint ugyan lett volna olyan szerződés, ami ebben az esetben is lehetővé tette volna, hogy fizetési igénnyel lépjenek fel, de ezt nem tették meg. „A partnereink is a túlélésért küzdöttek, így nekünk leginkább ezt kellett segíteni” – fogalmazza meg, hogy miért zuhant a bevételi teljesítény a korábbi 25-30 százalékára. 
Úgy döntöttek azonban, hogy nem fogják a sebeiket nyalogatni: az időszakot piacszerzésre használták fel és a nyitásra készülve új ügyfeleket szereztek. „Felértékelődött a szerepe a tudásunknak, hiszen a hatékonyságnövelés, a rendszerszintű gondolkodás és a településekhez kapcsolt vállalkozói szemlélet olyan kulcsterületek lettek, amelyekre a turisztikai vállalkozásoknak nagyobb figyelmet kell szentelniük” – hangsúlyozza Kiss László, aki szerint így győztesként tudtak kikerülni a sajnálatos helyzetből. „Egyelőre a turizmus még nem tért vissza a korábbi teljesítményéhez, mi is lépésről lépésre állunk vissza a normál üzemmódra, még nem értük el a havi bevételt, amire képesek vagyunk, de hónapról hónapra javul a helyzet, a nyitás után pedig le lehet majd aratni az elmúlt egy év befektetett munkájának a gyümölcsét” – vélekedik az ügyvezető igazgató. 
 

Kategória: Egyéb Publikálva: