Nem csak a már meglévő, hanem a leendő ügyfelekre, megrendelőkre is jó benyomást tesz, ha egy cég időről időre hasznos kiegészítő szolgáltatásokat vezet be. Ma már szerencsére rengeteg módja van az innovációknak - és ezek nem is feltétlenül kerülnek egy vagyonba. Felsorakoztatunk néhány jó példát arra, hogyan könnyíthetjük meg vásárlóink, ügyfeleink dolgát - és egyúttal hogyan növelhetjük árbevételünket. Hiszen aki beleragad a megszokottba, az lemarad a versenyben!

Nem kell mindjárt elképesztő léptékű vertikális vagy horizontális tevékenységbővítésben gondolkodnia egy kis- vagy középvállalkozásnak, ha valami újdonságot szeretne bevezetni. Bőven elég egy-egy apró finomság, amivel megkülönbözteti magát versenytársaitól és olyasmit nyújt, amire a vevőinek, fogyasztóinak valóban szüksége van. Ilyen lehet például egy szerelő- vagy építőipari cég esetében a fontosabb munkálatok képi dokumentálása, a munkálatok befejezése után takarítási szolgáltatás biztosítása vagy egy szépségipari vállalkozó esetében valamilyen online fizetési megoldás bevezetése. 

Időpontfoglalás
Nem csak a vendéglátás területén működő cégek számára lehet célszerű a vállalati honlapon elhelyezni egy időpontkérő vagy -foglaló rendszert. Ma már sokan előnyben részesítik az online kommunikációt a telefonálás vagy a személyes kontaktus helyett és ezeket tervezik be a napirendjükbe, hogy akkor felkészülten, bosszantó várakozás nélkül intézhessék ügyüket. Ne feledjük, a szolgáltatást nyújtó vállalkozásnak is jobb ez a fajta és hangulatú ügyfélkapcsolat! 

Online árajánlat
Az egyik legidegesítőbb jelenség, amikor az ember megtalálni véli a keresett szolgáltatót, ám nem éri el telefonon vagy nincs abban a helyzetben, hogy azonnal ajánlatot kérjen, a honlapon pedig nem szerepel az árlista. Éppen ezért - hasonlóan az időpontfoglalóhoz - érdemes elhelyezni a céges weboldalon egy olyan árajánlatkérő kérdőívet/menüpontot, amelyet gyorsan, egyszerűen, lehetőleg hosszas regisztrációs eljárás nélkül lehet használni. 

Időgarancia
Egyre több szolgáltató alkalmaz valamilyen időgaranciát, legyen szó az árajánlatküldésről, a kiszállásról vagy magának a munkafolyamatnak az elvégzéséről. A gyors döntések és a gyors megrendelések korát éljük. Aki napokig, hetekig halogatja a válaszadást ügyfeleinek, azt gyorsan lecserélik majd egy tempósabban reagáló, ettől máris szimpatikusabban kom-munikáló versenytársra. Ki ne akarna manapság egy olyan szerelővel vagy burkolóval dol-goztatni, aki vállalja, hogy 24 vagy 48 órán belül kiszáll?

Hírlevél
Oldschool-nak tűnhet, viszont máig sikeres a hírlevélküldés, ha jól végzik. A legnépszerűbbek a releváns szakmai információkkal feltöltött tartalmak és az aktuális akciókról tudósító direkt híradások. Kontraproduktívvá ez a műfaj akkor válhat, ha egy cég túl gyakran, semmitmondó levelekkel bombázza ügyfeleit. Ők ugyanis, ha egyszer spam-be teszik az e-mailünket vagy leiratkoznak a levelezőlistáról, már csak nagy-nagy nehézségek árán érhetők el ismét. Érdemes számolni ennek veszélyével és nem elpocsékolni a hírlevélküldésben rejlő potenciált.

Kényelmi szolgáltatások
Egy kávé, reggeli, miközben a szolgáltatás zajlik, netán egy masszázsfotel is különleges vonzerőt gyakorolhat az éppen várakozó vendégekre. Szolgáltatástól függően érdemes végiggondolni, hogy a vállalkozás tevékenységi területén milyen apró gesztusokkal lehet jobb kedvre deríteni az ügyfeleket vagy megkönnyíteni a vásárlók dolgát. Elegendő lehet akár egy mobiltelefontöltő állomás vagy megfelelő sávszélességű ingyen wi-fi biztosítása, esetleg egy nyugodt sarok, ahol várakozás közben az ember a laptopját előkapva tud dolgozni.