A patinás kávézó megújításakor a költség- és energiatakarékosság volt a fontos szempont

Ha egy cukrászdában a gépészet jól működik, azt senki észre nem veszi – de ha nem, azt mindenki. A Hauer számára a szellőző rendszer korszerűsítése jelentős megtakarítást kínált és ez az elképzelés elegendő volt ahhoz, hogy megfelelő finanszírozást találjanak a projektre. 

A Hauer az a Hauer – a név annyira kötelez, hogy a Rákóczi úti cukrászda túlélt háborúkat, államosítást, rendszerváltást, szlömösödést és tulajdonoscseréket anélkül, hogy veszített volna fényéből. Az 1890-ben alapított cukrászdát hat évvel később vette át a Stühmer Frigyes budapesti cukorka- és csokoládégyárában, majd Gerbeaud Emilnél is dolgozó Hauer Rezső, aki a századfordulón már saját neve alatt üzemeltette azt. A Hauer a virágzó budapesti kávéházi élet egyik meghatározó pillére lett, az ananászos-tejszínhabos krémes fogalommá vált és „Hauer Rezső Czukrászdája” gyorsan elfoglalta a Rákóczi út 47- 49. teljes földszintjét, majd uzsonnateremmel, az első világháború után pedig csokoládé- és bonbonüzemmel bővült. A második világháború után államosították és egy ideig Erkel Cukrászda néven működött, de mindvégig megőrizte a hagyományait. A család sem szakadt el az üzemtől: Hauer Rezső menye és unokája is dolgozott a cukrászdában. Érdekesség, hogy a kényszerűségből egy ideig a Hámor Rudolf nevet viselő Hauer Rudolfról szólt a Hungária „Multimilliomos dzsesszdobos” című száma.
Történetébe a rendszerváltás hozott újabb problémákat: a Hauert birtokló állami vállalatot privatizálták, a külföldi tulajdonos pedig 1991-ben, első megnyitása után alig több mint száz évvel, bezárta a cukrászdát. Ezt követően bő tíz év kellett ahhoz, hogy újra fogadni tudják a vendégeket. Az ezredfordulóra a Rákóczi út – a város átalakulása, a bevásárlóközpontok térnyerése miatt – elveszítette korábbi funkcióit és a hajdan „külvárosi Gerbaud”-nak becézett cukrászda környezete nagyon megváltozott, a legtöbb bolt bezárt. Az 1300 négyzetméteres cukrászdát  mégis teljesen modernizálták, majd  2002-ben újra megnyitották, ismét Hauer néven – ám négy év múlva felszámolás alá vették a céget és lakat került az ingatlanra . A helyiséget  2016-ban egy ingatlanbefektető vette meg és újra megnyitották a cukrászdát 2017-ben. Csakhogy addigra már húsz éves volt a legutóbbi felújítás, kezdtek előjönni a hibák. 
A Hauert csak úgy lehetett modernizálni, hogy abból a vendégek a lehető legkevesebbet vegyék észre – mondja Pleizer Richárd, a cukrászda üzletvezetője, aki szerint éppen a hagyományok azok, ami miatt ma is őket keresik a vendégeik. A Hauerben voltak először márványasztalok Budapesten, ezeket nem lehet lecserélni, ahogyan a sütemények közül is kötelező tartani a Dobost és az Eszterházyt. Az épület adottságai azonban szükségessé tették a légtechnika és a hűtés-fűtés, valamint a világítási rendszer korszerűsítését: a szabályozható rendszerekkel sokkal hatékonyabb és olcsóbb az épület üzemeltetése, így kézzelfogható megtakarítást jelent a modernizáció a cukrászdának és ezzel a környezetünknek. A korszerűsítésre a fedezetet így valójában maga a beruházás jelenti, amiről „csak” meg kellett győzni egy finanszírozó intézményt. A Magyar Fejlesztési Bankkal együttműködő pénzügyi vállalkozásnál sikerült ezt megtenni és a haszon nem maradt el. Ma, amikor a vendéglátó intézményeknek minden fillért meg kell fogni és ahol csak lehet racionalizálni kell, kulcsfontosságúvá vált ez a beruházás.
Pleizer Richárd szerint a minőséget a vásárlók mindig keresni fogják – akkor is, ha ma már nem feltétlenül személyesen látogatnak el az üzletbe. A Hauer online értékesítésbe kezdett, a netes ételkiszállító társaságoknál akár szelet süteményeket is lehet rendelni, míg saját webshopjukban tortákat forgalmaznak - ezeket azonban maguk szállítják ki, hiszen óvatosabb kezelést igényelnek, a minőséget pedig tartani kell. Mert a név kötelez.
 

A Magyar Fejlesztési Bankkal együttműködő pénzügyi vállalkozás a Hitelpont Zrt. volt.

A Hitelpont 15 éve a magyar vállalkozások finanszírozó partnere. Az elmúlt 15 évben már több mint 1000 céges ügyfél számára biztosított vállalkozói hitelt induláshoz, növekedéshez, vagy éppen nehéz helyzetekben.
A Hitelpontnál elérhető kamattámogatott hiteltermékek az MFB Krízis Hitel, az MFB Gazdaság Újjáépítési Hitel és az MFB Régió Versenyképességi Hitel.

A Hitelpont Zrt. küldetése, hogy kedvezőbb piaci helyzetbe hozza azon magyar kisvállalkozásokat, amelyek a kereskedelmi banki finanszírozásból kiszorultak.

www.hitelpont.hu

Kategória: Interjú Publikálva: