Egyéb

A tartalommarketing az értékteremtésről szól

A közösségi médiában nem elég, ha kizárólag a hirdetésre koncentrálunk. Integrált szemlélettel, organikus tartalom generálásával és rendszeres – keresőoptimalizált – kommunikációval a hirdetéseink is sokkal hatékonyabban működnek. Az értékesíteni kívánt termékekhez, szolgáltatásokhoz kapcsolódó tartalmak előállítását, megjelentetését, megosztását nevezik tartalommarketingnek.

A mai világban, különösen az online térben nagyon könnyű elkerülni, átugrani a reklámokat. A tartalommarketing segítségével azonban felépíthetünk egy olyan követői bázist, amely hozzájárul a weboldalunk forgalmának bővüléséhez, a közösségi média oldalunk látogatószámának növekedéséhez, végső soron pedig a több eladáshoz. Lássuk, mi a tartalommarketing öt legfontosabb szabálya!

1.    Az információ a lényeg
A jó tartalommarketing titka, hogy nem a cégünk által kínált szolgáltatásról vagy termékről, hanem az ahhoz kapcsolódó, szélesebb érdeklődésre számot tartó témákról kell írni. Kerülni kell a direkt reklámot, mivel az inkább elriasztja az embereket, ehelyett a felhasználók számára értékes, őket segítő tartalmakat kell adni. Kozmetikai termékek esetében például nem az adott szemfestékről kell írni, hanem arról, melyik bőrtípushoz, árnyalathoz melyik szín passzol, hogyan vigyük fel a sminket, mik az aktuális trendek, milyen friss fejlesztések, előnyök érhetők már el.

2.    Folyamatos jelenlét
A tartalommarketing nem azt jelenti, hogy időnként közzéteszünk egy-egy blogbejegyzést a weboldalon vagy posztot valamelyik közösségi média felületen. A tartalommarketinget stratégia mentén, tudatosan felépítve kell megvalósítani. Hosszú távú munkáról van szó, amely rendszeres kommunikációt igényel. Az új tartalmak előállítása mellett a korábbiak utóéletét is követni kell: a különösen jól fogadott témákat folytatni lehet, az esetleges hibákat, tévedéseket érdemes korrigálni, az időközben elavult tartalmakat pedig frissíteni.

3.    Maradjunk igényesek
Az online térben óriási a hangzavar, a figyelemért rengeteg más tartalommal kell megküzdeni – köztük akár konkurens cégekkel is. Az általunk nyújtott tartalom ezért legyen megbízhatóan jó minőségű, hasznos és valóban annak a közönségnek szóljon, amelyet megcéloztunk. Bár adná magát, hogy hangzatos címekkel, extra sok kattintást hozó vagy virálisan terjedő tartalommal akarjunk gyors sikereket elérni, valódi tartalom és jó stratégia nélkül ez hosszabb távon inkább árt, mint használ. 

4.    Gondolkodjunk vizuálisan
Nagyon fontos, hogy ne csak szöveges tartalomban gondolkodjunk. Ugyan egy kép, podcast vagy videó elkészítése munkaigényesebb (pláne minőségi tartalom esetén), de érdemes ezzel is foglalkozni, különösen, ha az értékesíteni kívánt termék, szolgáltatás jól bemutatható ilyen formában. A képekkel ellátott szöveges tartalmak sokkal több látogatót vonzanak, a vizuális tartalmak pedig nagyobb elköteleződést eredményeznek (a közösségi médiában is).

5.    Legyünk megtalálhatók
Az online térben nem elég jelen lenni, látszani is kell – ezt a célt szolgálja a keresőoptimalizálás. Ahhoz, hogy a tartalmainkat az érdeklődők könnyebben megtalálják, három dologra kell figyelni:

A keresőoptimalizálás a másik irányban is működik. Minél több jó minőségű, releváns és friss tartalom van a weboldalunkon, annál többször dobja fel a Google a keresések során, vagyis jó minőségű tartalmak nélkül ma már a keresőoptimalizálás is elképzelhetetlen