Négy év alatt négyszeresére növelte forgalmát az Electro Trade Hungary Kft. Az Ultimate Electric Bike márkanéven elektromos kétkerekű járművek és önegyensúlyozó gépek forgalmazásával foglalkozó cég ez idő alatt kétszer is kinőtte az üzlethelyiségét, a második körös bővítéshez a Magyar Fejlesztési Bank hitelét vették igénybe.

Amikor 2014 végén a tulajdonos-ügyvezető megalapította az Electro Trade Hungary Kft.-t az elektromos biciklik, rollerek és – pláne – a motorok még futurisztikus járművekként hatottak a magyar utcákon. Ám az látszott, hogy ezekben a közlekedési eszközökben van lehetőség, így 2015-ben hétféle termékkel -amelyek között volt önegyensúlyozó gép, roller és kerékpár is- megnyitották az üzletet Budapest belvárosában. A bolt szépen ment, a kezdetekben még csak négyfős kisvállalkozás három év múlva már tízfősre bővült. A boltot is kinőtték és egy nagyobba költöztek a közelben, ahol már a szervizszolgáltatásoknak is jutott külön helyiség.
– Az elektromos kétkerekűek értékesítésének a szerviz a lelke – magyarázza Illés Alexander, igazgató, aki két éve csatlakozott az immáron 18 fősre bővült csapathoz. – Eladni, megrendelni ugyanis szinte bárki tudja ezeket az eszközöket, ám a karbantartás és a szerviz már szaktudást kíván, ráadásul olyan új tudást, amit nem lehet iskolában megszerezni. Ez egy új szakma, a szervizben dolgozók elkötelezettsége, érdeklődése is kell ahhoz, hogy egyre jobbak legyünk – mondja az igazgató, aki hozzáteszi: – A szerviznek náluk is két részlege van, a mechanika és az elektronika – előbbi inkább a kerékpár, motor vagy autószerelőkből lett e-bike vagy e-roller szerelők világa, míg az utóbbinál inkább az autóvillamossági szaktudás szükséges. Ám ez csak az alap: itt ugyanis leginkább a tapasztalat számít és az érdeklődés: kell, hogy a munkatársak beleszeressenek az elektromos mobilitásba és bújják az internetet az új megoldások után. 
A magyar e-mobilitásban nagy ugrást a nemzetközi e-roller szolgáltató, a Lime megjelenése hozott: sokan próbálták ki először ezeket az elektromos rollereket, hogy aztán saját jármű után nézzenek. A modellválaszték jelentősen bővült időközben és az is kiderült: nem csak nagyobb bemutató térre lesz szükség, de külön is kell választani az üzletet a szerviztől, hogy az eladók az értékesítésre, a szerelők pedig a hozzájuk érkező ügyfelek kiszolgálására koncentrálhassanak.
Az újabb szükséges bővítéshez, a bolt átalakításához és a szerviz kialakításához azonban már hitel kellett, miközben a nagyobb kereslet és forgalom jelentősen emelte a forgóeszköz iránti igényt is. Miután az áruk többsége Kínából érkezik, hónapokat is áll a készletben a pénz, amit bírni kell anyagi erőforrásokkal. 
A finanszírozási igénnyel gyorsan megtalálták partnerként a Carion Finanszírozási Zrt.-t és rajta keresztül a Magyar Fejlesztési Bankot, a vállalkozások fejlődését támogató rugalmas feltételek mentén egyszerű volt megállapodni a kölcsön felvételéről. 
A szervizt a belvárostól távolabb, autóval is egyszerűbben megközelíthetően helyezték el, míg az üzlet 400 négyzetméteréből ma már közel 200-at a bemutatóterem foglal el, a többi részen találhatók az irodák és a raktár. Eddigi működése alatt tízezer járművet értékesített az Electro Trade Hungary Kft., a megfelelő karbantartási és javítási háttérnek köszönhetően visszajárnak hozzájuk a korábbi vevők. Noha a vírushelyzet némileg visszavetette a keresletet, stabil maradt a szerviz, valamint az elektromos bringák és rollerek iránti kereslet. A növekedés korábbi tempóját tavaly nem tudták tartani, de a kialakult helyzet nem is ingatta meg a működés gazdasági alapjait, a járvány okozta bizonytalanság szerencsére  nem a társaság túlélésről szólt.
 

Kategória: Interjú Publikálva: