Egyéb

Szakmai elismerések, díjak szerepe a marketingben

Miért éri meg szakmai megmérettetéseken, különböző pályázatokon indulni? Mit és hogyan üzenhet egy-egy ilyen elismerés a partnereknek, illetve a vásárlóknak? Hogyan érdemes választani és miként kell megtervezni a pályázat kivitelezésének folyamatát? 

A marketing kitűnő terepet kínál arra, hogy a cégünk által képviselt értékeket közvetítsük a már meglévő vásárlóink, illetve a potenciális ügyfeleink, fogyasztóink felé. A hitelesség, szakmai felvértezettség mindig bizalmat, ezáltal új és új megrendeléseket is generál. 

Az a vállalkozás, amelyik sikeresen bebizonyítja a közönségnek, hogy releváns piaci szereplő, akit nem érdemes megkerülni, – mert partnerei számára is számos előnyt nyújtó értékrendet képvisel, – nagy valószínűséggel idővel több és jobb megrendelést tudhat majd magáénak, mint a versenytársai. 

A szakmai kompetenciák bizonyítására kitűnő eszköz, ha a vállalat rendszeresen részt vesz olyan iparági vagy más megmérettetéseken, ahol a termékminőség, az innovatív szolgáltatások, a fenntarthatóság vagy más, az ügyfelek számára kulcsfontosságú tényező kerül a fókuszba.

Mit üzen a díj?

Számtalan verseny, minősítési rendszer működik a hazai és a nemzetközi térben is, gyakorlatilag iparágtól függetlenül. Érdemes ezek közül a vállalati értékek és a vásárlók, partnerek felé képviselt, legfontosabb jellemzők alapján válogatni. 

Mi az, amit elsősorban el akar mondani magáról, illetve termékeiről, szolgáltatásairól a vállalkozás? Mi az, amiben más, több, mint a versenytársai? Melyek azok az értékek, amelyeket minden helyzetben képviselni szándékozik a piacon? Az ezekre a kérdésekre adott válaszok orientációs pontként működhetnek, amikor megmérettetést választ a cég. 

Minden stratégia más, ezért számtalan úton elindulhat az a vállalkozó, aki különböző díjak által szeretné, hogy észre vegyék.  Vannak, akik termékeik magas minőségű csomagolására, mások a környezettudatos gyártási technológiájukra, megint mások az alkalmazottaikra való odafigyelésükre büszkék. 

Hogyan tegyünk szert különféle díjakra?

Nagy hagyományokkal rendelkező iparági megmérettetések, állami pályázatok, helyi, kamarai vagy más szakmai szervezetek által rendezett versenyek, környezetvédelmi egyesületek, civilek által alapított díjak, vagy éppen felelős gazdálkodásból származó alapanyagot felhasználó gyártót jelző logó – számtalan lehetőség és potenciális elismerés van, amiért érdemes harcba indulni. 

Célravezető már az éves tervezésnél feljegyezni a szándékot és dedikálni valakit, hogy figyelje a pályázati kiírásokat. Ezekben részletes leírás található a benyújtandó dokumentációkra, határidőkre, a fizetendő részvételi díjakra, az elbírálási folyamat mikéntjére, a zsűri összetételére és minden más szükséges teendőre, paraméterre vonatkozóan. Ha megfelelünk az előírásoknak, már csak a pályázat elkészítésével kapcsolatos feladatokat, határidőket kell kiosztani cégen belül. 

Mire jó egy díj?

Valójában már a szakmai megmérettetéseken való részvétel tényét is jól használhatja marketingcélokra a cég, de természetesen még jobb, ha azt tudja kommunikálni a külvilág felé, hogy