Egyéb

Inspiráció cégfejlesztéshez: honnan érkezhet az ihlet?

Olykor elég egy gondolatébresztő újságcikk, egy szakmai rendezvényen kapott tipp, míg máskor a működési költségek tételeinek tüzetes átvizsgálására van szükség ahhoz, hogy egy cég vezetője ihletet kapjon a további fejlesztésekhez, a hatékonyabb üzletpolitika megvalósításához. Mutatjuk, milyen irányba érdemes elkezdeni gondolkodni!

Hogyan tehetném még jobbá, hatékonyabbá, dinamikusabbá, láthatóbbá, sikeresebbé, versenyképesebbé, válságállóbbá a cégemet? Talán nincs is vezető, akinek ne fordulna meg a fejében valamelyik kérdés. 

Hogy honnan meríthet ihletet az ember? Nos, a jó hír az, hogy szinte bárhonnan – igaz, hogy a megvalósítás mikéntje már egészen más lapra tartozik. 

Földhöz ragadt hatékonyságfejlesztés

A cégfejlesztési paraméterek kiválasztásának legegyszerűbb és legföldhözragadtabb módja, ha végigvesszük a számszerűsíthető működési tételeket és ezek megváltoztatásával próbálunk versenyelőnyhöz jutni. Érdemes időről időre feltenni az alábbi kérdéseket:

 

Strukturális szemrevételezés

A napi működési gyakorlattól még egyet hátrébb lépve – szükség esetén – akár az egész vállalkozás léte újragondolható:

A vezetői képességek fejlesztésével párhuzamosan a vezető látás- és gondolkodásmódja is változik, ami szintén új színeket és megoldásokat hozhat a cég életébe. 

Hálózat-alapú gondolkodás

Mindig tanulságos megfigyelni, hogy mit csinálnak mások, de különösen azt, hogy mit csinálnak másképp:

Érdemes megvizsgálni azt is, hogyan profitálhat a cég a vezetők, illetve a szakmai network révén. Akadnak-e még kiaknázatlan lehetőségek ezen a téren? 

A szakirodalom és a gazdasági, szervezet- és vezetőfejlesztéssel kapcsolatos újságcikkek olvasása révén is kaphat az ember jó tippeket a továbblépésre. 

Emellett átgondolásra érdemes az is, hogy mit adhatnak a cég és a tulajdonosok látásmódjához a coach-ok, trénerek és más segítő foglalkozásúak. 

Inspirálódni bárhol, bármikor, bárhogyan lehet – a lényeg az elköteleződés a változtatás, az újdonságok iránt.