Egyéb

A sikeres közösségi médiajelenlét kulcsa

A közösségi médiafelületek nyújtotta lehetőségek számos területen megkönnyíthetik egy kis- és középvállalkozás dolgát. Átgondolt használatukkal nem csak új vásárlókat, partnereket érhet el a cég, de saját brandjét is sikerrel építheti vagy éppen kipuhatolhatja, hogy az ügyfélköre milyen akciókra, új szolgáltatásokra vágyik. Összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyekkel hatékonyabbá tehető a közösségi médiajelenlét.

Igényes történetek
Mivel nagy a verseny – azaz jelentős a kommunikációs zaj – a közösségi médiafelületeken cégként is érdemes átgondolt stratégiával fellépni a porondra. 
Mi az, amitől a vállalkozás különleges? Milyen történetet tud elmesélni a posztjai által, amelyek felfűzhetők valamilyen céges alapérték vagy más speciális jellemző mentén? Ez az a társaság, amelyik különösen odafigyel dolgozói jóllétére és előmenetelére? Vagy ismert a jótékonysági akcióiról? Netán arról, hogy a színes és villódzó videókkal teli közösségi médiatérben fekete-fehér fotókkal operál? Szinte mindegy, mivel tűnik ki a céges felhasználó, a lényeg az, hogy a kommunikációja következetes, jellegzetes, ugyanakkor valamiért emlékezetes legyen a közönség számára.

Ne csak közölj, kérdezz is!
Az interaktív kapcsolat a rajongókkal, követőkkel lehetővé teszi, hogy egy-egy programsorozat megtervezésekor vagy valamilyen más, vállalati akció kezdete, új termék vagy szolgáltatás bevezetése előtt kiderüljön, vajon igényli-e az adott tevékenységet a közönség, esetleg semlegesen viszonyul az ötlethez, netán teljesen mást vár el a cégtől. Érdemes ezért rendszeresen kérdezni, szavazást indítani az aktív hírfolyamban, azaz lehetőséget biztosítani a már meglévő és potenciális ügyfeleknek, partnereknek, hogy kifejezzék, mire van szükségük. Ez a módszer gyors, egyszerű és olykor meglepő, ám az üzletmenet szempontjából mindenképpen hasznos visszajelzéseket eredményez. Amennyiben a közönség igényli ezt, a visszajelzések rendszerét névtelenné is tehetjük és elterelhetjük a nyilvánosról a „privát” céges csatornára.

Nem lehet túlbecsülni a vizualitást
Tökéletes fotók, grafikák, dinamikus zenék, sodró lendületű videók – a rövid, tömör üzenetek mellett a vizuális minőség és mennyiség szerepe a céges kommunikációban is felértékelődött – pláne, ha a közösségi médiáról van szó. Érdemes erre nagy hangsúlyt fektetni és profi fotósokkal, tartalomkészítőkkel együtt dolgozni, esetleg autodidakta módon elmélyedni a képszerkesztő programok, vágószoftverek világában. Szerencsére széles a paletta a digitális térben elérhető, könnyen alkalmazható applikációkból. Azt minden esetben tanácsos pontosan meghatározni, hogy milyen célra használjuk a támogató szoftvert, illetve milyen gyakorisággal, milyen minőségű alapanyagokból tervezünk dolgozni. Az is tisztázandó, hogy hányféle felületen, milyen formátumban használjuk majd a végeredményként születő fotót, montázst, videót, hangfájlt. 

Bevonni a kollégákat
Heti több alkalommal igényes, kreatív, a meglévő közönséget és potenciális új ügyfeleket is aktivizáló posztokat előállítani még a professzionális tartalommenedzserek számára sem mindig könnyű feladat. Éppen ezért - különösen, ha a social media anyagok házon belül készülnek - érdemes bevonni a munkatársakat is az ötletelésbe, de akár a kivitelezésbe is. 
Ki milyen projekten dolgozik éppen? A kollégák milyen fontosabb, céges mérföldkőről, szakmai megmérettetésről vagy eredményről tudnak beszámolni? Az egyes szakterületeken melyek a felkapott fórumok és a jellemző témák? Hogy érezték magukat a munkatársak a legutóbbi céges partin, illetve milyen közös terveik vannak, különös tekintettel a jótékonysági/CSR tevékenységekre? Mi fog történni a közeljövőben a vállalkozás életében, amit érdemes képeken vagy akár videófelvételen megörökíteni? Minél többen gondolkodnak például a fenti kérdéseken, annál könnyebb lesz érdekes tartalommal megtölteni a vállalati social media felületeket.